Digitale werkbon en automatische verloning voor Jekal

Referentie: Jekal Pluimvee Service

Zodra Jekal Pluimveeservice een opdrachtbevestiging van een klant heeft ontvangen wordt alles verwerkt in één enkel softwarepakket. Van het maken van werkbonnen met urenregistratie tot en met de facturatie. “Alles wordt direct opgeslagen in ons systeem. Hierdoor kunnen we bij een controle heel eenvoudig terughalen wie van ons wanneer bij een bepaalde klant is geweest en zelfs tegen welke verloning want ook de salarisstroken zijn gekoppeld. Het is één gesloten systeem. We zijn er dan ook zeer content mee”, vertelt eigenaar Peter Knapen.

LEES VERDER

Snel en gedetailleerd de gevraagde informatie leveren

 “We laden oude kippen, reinigen de stal en lossen nieuwe kippen”, licht eigenaar Peter Knapen de dienstverlening van Jekal Pluimveeservice toe. “We bieden dit totaalplaatje zodat de klant een minimaal aantal bewegingen op het erf heeft. Dit sluit aan bij de vele voorzorgsmaatregelen die de pluimveesector heeft getroffen om besmettingen te voorkomen. Ook aan ons als ketenpartner stelt de branche terecht hoge eisen. Daarom zijn wij NEN en IKB PSB gecertificeerd. Dit zijn kwaliteitssystemen voor Pluimvee servicebedrijven. We hebben er met Netzozeker voor kunnen zorgen dat alle bijhorende regelgeving is opgenomen in ons systeem. Dat was wel even een puzzel. Maar het is ons gelukt. Hierdoor kunnen we bij controles snel en gedetailleerd de gevraagde informatie aanleveren, zonder dat we dit op dat moment nog handmatig hoeven uit te zoeken of te verzamelen. Je begrijpt dat dit voor ons ontzettend belangrijk is.” 

Gebruikersvriendelijk dashboard 

Het softwarepakket dat Netzozeker voor Jekal op maat heeft ontwikkeld heeft bevat veel functionaliteiten:

  • Relatiebeheer
  • Medewerkersbeheer
  • Opdrachtbevestigingen
  • Werkbonnen met urenregistratie
  • Elektronische ondertekening
  • Facturatie
  • Verloning en export naar een boekhoudpakket

Met het heldere en eenduidige maatwerkpakket functioneert het menu zeer gebruikersvriendelijk. Een belangrijke vereiste van Knapen. “Ik ben atechnisch en ook onze medewerkers moeten bij de klant snel eenvoudig hun uren kunnen registeren.” 

Planningstool Netzozeker

Vanaf de tablet direct in het pakket 

Uren registeren doen de medewerkers zelf op locatie via een tablet. Ze kunnen via de tablet inloggen op het systeem en vervolgens aanvinken wie er heeft gewerkt en hoeveel uren. De klant van Jekal kan daarna de werkbon die hier uit voort komt ter plaatse digitaal ondertekenen. Dit wordt direct automatisch vastgelegd in het pakket van waaruit ook de facturatie en de verloning wordt geregeld. Dit inclusief de staffeling van uurlonen, salarisspecificaties en declaraties van medewerkers. Het systeem is dan ook gekoppeld aan een salaris- en boekhoudpakket. Dit scheelt veel tijd en voorkomt fouten. Knapen daarover: “Eerst moesten we alles overtypen op de computer, we waren dagen bezig om die bonnen allemaal in te voeren, met alle foutrisico’s van dien. Nu staat alles er met één handeling in. Ik ben dan ook erg blij met het systeem dat we nu hebben. ” 

 “We moeten in de pluimveesector aan veel regelgeving voldoen, dat ook weer vaak wijzigt. Fijn dat Netzozeker zo met ons mee wil laveren.” 

Peter Knapen

Netzozeker laveert met ons mee

Knapen is ook zeer te spreken over de samenwerking met Netzozeker. “Ik vind het fijn dat ik één aanspreekpunt heb binnen het bedrijf die mij goed begrijpt en ook goed aan mij als niet ICT-er uitlegt wat de beste oplossing is voor in het pakket als er bijvoorbeeld sprake is van veranderende regelgeving. Want de wet- en regelgeving verandert continu. Geweldig dat ze daarin zo met ons mee laveren zodat wij aan de certificering kunnen blijven voldoen. Een ander groot pluspunt in de samenwerking vind ik bovendien hun alertheid voor de kleine details en attenties. Het is echt fijn samenwerken met hen.”

Doorontwikkeling softwarepakket

Knapen ziet nog meer mogelijkheden om processen binnen Jekal te digitaliseren. “De volgende stap is wat mij betreft het toevoegen van de planning voor medewerkers. Nu geven ze nog ieder via een appje hun beschikbaarheid door. Dit noteren we dan zelf handmatig in de agenda en vandaaruit maken we de planning in het systeem. We willen dat dit op korte termijn ook geautomatiseerd verloopt.”

“De volgende stap is wat mij betreft het toevoegen van de planning voor medewerkers. We willen dat dit op korte termijn ook geautomatiseerd verloopt.”

Peter Knapen

OOK DIRECT DIGITAAL INNOVEREN?

Neem contact met ons op of plan direct een afspraak.

De voordelen voor Jekal

 

Netzozeker bouwde voor Jekal een maatwerk applicatie. Met de applicatie van Netzozeker heeft Jekal onder andere deze voordelen behaald:

  • Tijdwinst door digitale werkbonnen met urenregistratie
  • Elektronische ondertekening
  • Koppelingen en export met een boekhoudpakket
Applicaties op maat Koppelingen (API)