We leveren totaaloplossingen en bouwen applicaties voor optimale processen.

Super voordelig zakelijk glasvezel!

Vanaf slechts 139 euro, alleen in Deventer.

Kijk op deventerglasvezel.nl

Klantcase: Diebels Relatiegeschenken

Twan Diebels, Diebels Relatiegeschenken
Twan Diebels

“Netzozeker kijkt op een eerlijke manier naar wat wij nodig hebben, niet wat ze ons allemaal kunnen leveren. Dat hebben we in onze samenwerking gezien. Belangen worden goed tegen elkaar afgewogen en we proberen elkaar succesvoller te maken ”

Stel je verdient het grootste deel van je omzet via internet. Wat is het ergste dat je kan gebeuren? Inderdaad: ICT-problemen. Daarom laat Diebels Relatiegeschenken het ICT-beheer over aan Netzozeker. “Het wordt opgelost. Punt.’’

On- en offline cadeauwinkel

Wie bij Diebels binnenloopt aan de Solingenstraat in Deventer vraagt zich niet meer af wat hun handel is. Overal liggen relatiegeschenken. Mokken, gadgets, mobiele boxjes, zonnebrillen, usb-sticks, pennen, je kunt het zo gek niet bedenken of het ligt er. Hier en daar bedrukt met klantnamen, zoals ArboNed. “We zijn begonnen als traditionele groothandel in relatiegeschenken voor zakelijke klanten’’, vertelt Twan Diebels. “Inmiddels halen we het grootste deel van onze omzet uit webshops, zoals Budgetgift.nl. We merkten daarnaast dat er online naar specifieke producten werd gezocht, waardoor we een aantal veel verkochte producten een eigen website hebben gegeven. Zo hebben we budgetbidons.nl, budgetmokken.nl en budgetusb.nl gelanceerd.’’

Transparant en servicegericht

De webshops van Diebels zien er allemaal gelikt uit. Goede foto’s, groot assortiment, scherpe prijzen en door AdWords-campagnes bovenaan in de zoekresultaten bij bepaalde zoekwoorden. De échte meerwaarde van Diebels zit ‘m echter in iets anders: service en transparantie. “Internet is onpersoonlijk. Wij laten op de websites heel duidelijk zien wie we zijn en reageren altijd snel en leuk.’’ Bovendien krijgen grote klanten hun eigen portaal. “We richten speciaal voor die ene klant een website in, met producten die voor hun organisatie geschikt zijn. Zo komen we onze klanten tegemoet, kunnen zij snel en gemakkelijk bestellen en werken wij aan een duurzame relatie.’’ Die persoonlijke betrokkenheid tekent Diebels. “Klanten moeten een goed gevoel bij ons krijgen. Als er iemand op een feestje zonder frisbees zit, dan kom ik ze hoogstpersoonlijk brengen.’’
Die betrokkenheid verwacht Diebels ook van zijn ICT-partners. “Ik ben jarenlang klant geweest van een van de grootste telecomaanbieders van Nederland. De service was verschrikkelijk. Ik kreeg het gevoel dat onze klachten niet serieus werden genomen. Waarschijnlijk omdat we maar een kleine klant zijn. Dat past niet bij mijn instelling.’’ Eén partij die alles biedt

En Diebels’ instelling legt hem geen windeieren. Zelfs in de vluchtige wereld van online verkoop heeft hij een flinke verzameling loyale klanten verzameld. De zaken gaan goed. Dat resulteerde in het feit dat er begin mei een bedrijf uit het westen van Nederland overgenomen is en in korte tijd twee extra mensen moesten worden aangenomen. Positief, maar risicovol. De server zouden extra worden belast, er moesten extra werkplekken(pc en telefoon) worden gerealiseerd. Een flinke storing zou bovendien desastreus kunnen uitpakken. De markt van relatiegeschenken is concurrerend, zeker online. Een langdurige storing zou een hoop klanten kunnen kosten. “Als het fout gaat hebben we niets meer te doen. Internet en telefoonverbindingen zijn cruciaal.’’

“Netzozeker voelt als een verlengstuk van onze organisatie”

Daarom besloot Diebels al enkele jaren geleden de grote telecomaanbieder links te laten liggen en de samenwerking aan te gaan met Netzozeker. Netzozeker verzorgt nu alle ICT-gerelateerde zaken voor Diebels, op de website na. Dat doet Diebels zelf. “We doen het beheer van de server, de inrichting van werkplekken (hardware en software), telefonie en de internetverbindingen’’, vertelt Koen Bakker van Netzozeker. “Omdat de faciliteiten voor internet op dit gedeelte van het industrieterrein niet zo goed zijn hebben we gekozen voor twee verbindingen, om het risico te spreiden. Na de ‘voors en tegens’ met elkaar vergeleken te hebben, besloten we samen met Twan dat een lokale server voor Diebels het meest stabiel is. Bovendien hebben we de telefooncentrale van Diebels vervangen door VoIP (Voice over IP, bellen via internet).’’

Diebels reageert knikkend als het over VoIP gaat. “Dat is echt ideaal. De twee extra werknemers konden zo worden ingeplugd en het werkte. We hebben niet meer het gedoe van een eigen telefooncentrale en we hebben inzicht in onze kosten, omdat we een vast bedrag per maand betalen. Dat scheelt ons een hoop gedoe en ook nog eens zo’n €100,- per maand. We zijn overal bereikbaar, kunnen heel gemakkelijk doorschakelen en zijn nooit meer in gesprek. We wilden graag één partij die alles kon bieden, zodat we één aanspreekpunt hebben. Dat hebben we nu en dat bevalt goed.’’

Vertrouwensband

Netzozeker probeert zo veel mogelijk mee te denken met Diebels. “We proberen nieuwe mogelijkheden aan te dragen om efficiënter en gemakkelijker te kunnen werken’’, zegt Koen Bakker. “We geven ook tijdig aan wanneer er onderhoud moet worden gepleegd of onderdelen aan vervanging toe zijn. Soms kan bijvoorbeeld een server zijn beste tijd hebben gehad. Een leek ziet een werkende server en ziet niet in waarom hij zou moeten investeren in een nieuwe. Wij weten uit ervaring dat het binnen afzienbare tijd fout kan gaan. En als een server crasht, dan heb je als bedrijf echt een groot probleem. Dat willen we voor zijn.’’

Maar ja, dat kan elke ICT-leverancier wel zeggen. Dat levert namelijk geld op. Zo ziet Twan Diebels dat niet. “Netzozeker kijkt op een eerlijke manier naar wat wij nodig hebben, niet wat ze ons allemaal kunnen leveren. Dat hebben we in onze samenwerking gezien. Belangen worden goed tegen elkaar afgewogen en we proberen elkaar succesvoller te maken’’, zegt Diebels. “Het voelt soms alsof Netzozeker een verlengstuk van onze organisatie is. Het werkt al jaren perfect. Als we een probleem hebben bellen we de supportdesk en dan wordt het opgelost. Punt. Soms komen ze langs, in andere gevallen krijgen we remote hulp (hulp op afstand). Ook Netzozeker heeft grotere klanten dan wij, maar onze problemen wegen altijd net zo zwaar als die van de grote jongens. Je kan zeggen: ‘dat mag je ook verwachten’, maar het is wel heel prettig als het ook echt zo werkt.’’

Publicatiegegevens

Dit artikel is gepubliceerd in het MKB Magazine Deventer (juni 2015)
Tekst: Luuk Talens, fotografie: Iris Moonen