Wat onderneemt jij tijdens de coronacrisis?

Ondernemen is kansen zien. Ook in deze corona-periode. Natuurlijk stond ook bij Let’s Develop de wereld even stil en zette de coronacrisis een streep door vele plannen. Maar deze stilte hebben we ook benut om echt even stil te staan bij ons bedrijf en onze klanten. Want juist in deze tijden, is een goede strategie en wendbaarheid extra belangrijk. Voor ons én onze klanten. We hebben dus van een nood een deugd gemaakt. Daarna zijn we snel verder gegaan,… met kansen grijpen! Hoe we dat hebben gedaan schrijven we in dit inspiratieblog.

We zijn dus gaan zoeken naar kansen voor onze klanten. Waar kunnen we hen direct slimmer, sneller en efficiënter laten werken dankzij onze software oplossingen? Uiteraard zonder dat er op korte termijn grote investeringen nodig zijn, want we begrijpen als bedrijf maar al te goed dat er nu nog verstandiger met budget omgegaan moet worden. We hebben daarom enkele smart businessanalyses uitgevoerd, waarmee we direct een probleem voor een branche konden oplossen en daarmee geld of tijd konden besparen. Zo hebben wij het bestaande platform ontwikkelonline.nl doorontwikkeld zodat nu meer docenten en studenten digitaal eenvoudig samen kunnen ontwikkelen. Een belangrijke winst met direct voordeel voor onderwijsorganisaties, zeker nu er voornamelijk online onderwijs op afstand wordt gegeven.

Kostenbewust en op slimme manier ondernemen tijdens dit coronatijdperk. Daar gaat het nu om. Maar hoe doe je dat? Dat is voor iedereen anders, in dit inspiratieblog beschrijven we hoe wij dit hebben gedaan. En doen. Hopelijk doe je hier jouw voordeel mee. We hebben overigens dezelfde stappen gehanteerd die we ook toepassen bij onze eigen en succesvolle ‘Let’s Develop werkwijze’. Dus met de stappen 1) analyse, 2) ontwerp, 3) ontwikkelen en 4) onderhoud en beheer.

1. Analyse

Sta stil om goed te kijken. Nu is er tijd om je strategie, doelen en propositie te herijken. Waarom? Is de eerste vraag die we aan onze klanten stellen als we voor hen een business analyse doen. Deze vraag hebben we nu ook opnieuw aan ons zelf gesteld en beantwoord. Handig dat we daarvoor analisten in huis hebben

2. Ontwerp

Het succes van software wordt mede bepaald door de juiste look & feel, de gebruikerservaring. Oftewel investeer in jezelf. Juist nu. De basis, identiteit moet goed zijn en goed voelen. We hebben gekeken naar ons interne proces, hoe we de (online) klantbeleving kunnen verbeteren. Ook hebben we de interne projecten opgepakt ‘die maar bleven liggen’. (Herkenbaar voor elke ondernemer, klanten gaan altijd voor

3. Ontwikkelen

We ontwikkelen software graag volgens een iteratief proces, dus stapsgewijs. Think big, start small and improve fast. Dat geldt ook voor deze Corona-periode, waarbij het koffiedik kijken is wat de effecten op lange termijn zullen zijn, maar waar je wel kunt nadenken waar je op korte termijn meerwaarde voor klanten kunt ontwikkelen. Bedenk creatieve oplossingen voor knelpunten of marktkansen. Kijk hiervoor naar je unieke voordelen van je product en/of diensten. Onze kracht is software in combinatie met business analyse. We hebben dus gekeken naar de vraag: welke behoeftes hebben onze klanten en hoe kunnen wij met onze software hierbij van waarde zijn. Denk hierbij vooral out of the box. Het heeft voor ons al mooie bedrijfskansen opgeleverd.

4. Beheer en onderhoud

Op onze dienstenpagina “beheer en onderhoud” geven we aan dat je kunt bouwen op en vooruit kunt kijken met onze software. Daar kunnen we gerust onze hoogwaardige specialisten aan toevoegen. Ook zij beheren een goede relatie met onze klanten, leveranciers en volgers. Ook ondersteunen we graag ons netwerk door met hen mee te denken en praktische tips te delen. Zie daarvoor ook onderstaand aanbod voor een online interactieve businessanalyse sessie. We zorgen tevens dat we zichtbaar blijven en laten onze online campagnes door gaan. Juist nu kun je als (potentiele) werkgever of aanbieder opvallen. En daarmee ook laten zien dat jouw bedrijf “corona-proof” is en tegen een stootje kan. Ten slotte blijven we investeren in onze kennis van de Smart Industry, zodat we met digitale innovatie toekomstbestendig in kunnen spelen op vernieuwing binnen de maakindustrie. Want, juist nu neemt de vraag toe naar productie dicht bij huis (dat is er weer één: een kans!).

Wij beseffen na 3 maanden coronacrisis weer des te meer, soms moet je even stil staan om weer vooruit te komen. Hoe moeilijk dat soms ook is. Durf aan te passen en vooruit te denken en onthoud: tijdens de financiële crisis kwamen ook bedrijven als Airbnb en Uber op.

Samenvattend:

Blijf in beeld
Lever meerwaarde
Denk creatief en inventief
Toon aanpassingsvermogen en veranderkracht

Kortom: onderneem actie. Doe elke dag iets wat vooruithelpt.

Aanbod: online sessie interactieve businessanalyse

De business analisten van Let’s Develop zoeken graag samen met jou in een online sessie naar kansen om jouw bedrijfsprocessen te optimaliseren met software. Oplossingen die bijdragen aan het succes van jouw bedrijf en zich op korte termijn terugverdienen. Wij kijken met een frisse blik naar jouw organisatie en zijn altijd op de hoogte van de laatste technologie, digitale innovatie, de nieuwste trends en slimme software toepassingen. Vaak komen we daardoor met denkrichtingen en oplossingen waar je zelf wellicht nog niet aan heeft gedacht. Meld je snel aan.

DIGITAAL
INNOVEREN?

Meer weten wat wij voor jouw business kunnen betekenen?
Deel jouw wensen met ons

Start intake