Kennis, tips en trivia over de wereld van ICT en applicatieontwikkeling.

Wij zoeken jou!

Als fullstack PHP ontwikkelaar aan de slag?

Vacatures >

Slimmer werken door te innoveren in de grafische industrie dat is Netzozeker

Applicatieontwikkeling

Maatwerk software voor de grafische (print & sign) branche

In uw branche hebt u te maken met veeleisende klanten en sterke concurrentie. De grafische industrie kan bij uitstek profiteren van slimme automatisering. Netzozeker is een toonaangevende developer voor de printing & signing sector. Van een enkele koppeling tot volledige calculatiemodules.

Waarom maatwerk software?

Stel: als specialist in de grafische branche werkt u met bewezen software voor uw dagelijkse processen. Zoals Enfocus Switch of Esko, Microsoft Dynamics (ERP/CRM), Exact, Unit4 of Afas.

Daarnaast heeft u een portal of webshop, en verschillende leveranciers. Denk aan betaalproviders (Ingenico, Buckaroo, Mollie), logistieke partners (PostNL, DHL, Palletway) en drukkerijen.

In de praktijk zien we vaak dat deze softwareoplossingen niet met elkaar gekoppeld zijn. Oftewel, uw medewerkers moeten gegevens handmatig overtypen of delen via een export en import. Tijdrovende handelingen, die bovendien foutgevoelig zijn.  

Uw wilt uiteraard voorop (blijven) lopen in uw branche, door slim, snel en foutloos te produceren. Dat is een van onze expertises. Wij automatiseren bestaande processen, met als belangrijkste voordelen:

  • tijdwinst door efficiëntie.
  • kostenbesparing door tijdswinst.
  • grotere klanttevredenheid door foutloze productie en processen.
  • continuïteit voor uw bedrijf.
  • meer werkplezier en gemak voor uw medewerkers.

Netzozeker mocht al voor allerlei klanten uit de print & sign branche/grafische industrie aan de slag. Zoals Drukwerkdeal.nl, Zolemba.com, Campo Coprint, De Goede.com, Ovimex, Apollo Print en PrintXpert.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Vrijblijvend contact opnemen

Wilt u eerst nog meer informatie? Lees dan verder over onze specifieke diensten voor uw branche.

Automatisch maatwerk, dankzij dynamisch calculeren

Een van de grootste uitdagingen in uw vakgebied is het foutloos en snel calculeren, op basis van talloze opties. Er zijn ontelbaar veel mogelijkheden qua papiersoort, formaat, materiaal, gewicht, bedrukking, afwerking en extra opties.

Daarnaast wilt u ook maatwerk bieden - zoals een niet-standaard formaat - wat betekent dat u de offerte handmatig moet uitbrengen. Dit kost extra tijd, en intussen kan uw potentiële klant online rondshoppen.

Netzozeker is zeer ervaren in het bouwen van dynamische calculatiesystemen. Een systeem op basis van parameters en regels, om maatwerk producten te genereren vanuit uw standaard assortiment.

Vraagt uw klant om een afwijkend formaat? Om een samengesteld product? Om een bijzondere afwerking? Geen probleem. Ons systeem genereert het juiste product en de prijs binnen enkele seconden.

Door de razendsnelle online ontwikkelingen, wordt uw klant steeds veeleisender. Netzozeker ontwikkelt software waarmee u al uw bezoekers op hun wenken bedient.

 

API-koppelingen met uw klanten

Bedient u zowel eindklanten als resellers? Beide doelgroepen schieten hun orders het liefst automatisch in en willen de actuele status van hun opdrachten kunnen checken. De slimste manier om dit te realiseren, is het ontwikkelen van een API. Met een API:

  • maakt u het heel eenvoudig om (maatwerk) bestellingen te plaatsen.
  • sluit uw dienstverlening naadloos aan op de processen en wensen van uw klant.
  • functioneert uw software superieur op elk device (smartphone, tablet, laptop).

 

Ketenintegratie: koppelingen met partners en leveranciers

In een wereld die steeds digitaler wordt, hebben slimme koppelingen de toekomst. Kies de software, partners en leveranciers die u wilt. Dan zorgen wij voor een naadloze samenwerking. Een aantal concrete voorbeelden:

  • Betalen
    Bedrijven (Ingenico, Buckaroo, Mollie) en banken bieden betaaloplossingen voor o.a. iDeal en creditcards.
    Met een koppeling ziet uw proces er zo uit: de order of factuur wordt aangemaakt, uw klant kan direct betalen, de order wordt vrijgegeven en de productie kan beginnen.
  • Verzenden/retouren
    Voor het verzenden van orders kunt u (inter)nationaal gebruikmaken van aanbieders als DHL, PostNL, DPD, GLS, Palletway en Parcel International. Heeft u een koppeling met zo’n logistieke partner, dan creëert uw systeem automatisch de pakbonnen, en meldt ze aan. Bovendien krijgt uw klant een e-mail met track en trace code, om de levering te kunnen volgen.
  • Inkopen
    Bieden uw vaste leveranciers u inkoopgemak, door middel van bijvoorbeeld een API? Dan kunnen wij een koppeling ontwikkelen, waarmee u inkopen automatisch afhandelt. Van een simpele e-mail met uw bestelling, tot een volledig geautomatiseerd proces.
  • En nog veel meer
    Een koppeling is tweerichtingsverkeer. Wij kunnen uw organisatie koppelen met elke dienstverlener die u de mogelijkheden daarvoor biedt, zoals een API. Denk aan SMS-dienstverleners, Cloud-leveranciers, marketingtools, postcodetools, creditchecks, identity providers en webshops.

Smart Industry, want we zijn uw machines niet vergeten

Netzozeker automatiseert niet alleen diensten. We ontwikkelen ook koppelingen tussen machines, voor het optimale en vooral slimme proces. Denk aan een barcodeprinter, barcodescanner, handscanner of inpakmachine. Evenals koppelingen met de software die uw printers en/of drukpersen aanstuurt. 

Als ambassadeur van Smart Industry onderschrijven we hun ambitie: in 2021 heeft Nederland het meest flexibele, en het beste digitaal verbonden productienetwerk van Europa.

 

Is productieplanning uw achilleshiel?

Altijd en op tijd beschikken over de juiste mensen, machines, en middelen. Flexibel omgaan met orders. Volledig overzicht, zodat u snel kunt bijsturen.

Wij automatiseren uw orderflow en planning exact zoals u dat wilt. Veel van onze klanten vragen om:

  • het minimaliseren van foutmarges en optimaliseren van betrouwbaarheid.
  • het genereren van orderbonnen of picklijsten.
  • het verzamelen van orders met hetzelfde materiaal of gewicht, om drukvellen beter te benutten.
  • en natuurlijk: kostenbesparing en efficiëntievergroting in het algemeen.

 

Dashboards & monitoring, de samenwerking tussen mens en machine

De mogelijkheden van automatisering en digitalisering blijken al jaren grenzeloos. Met een soepele samenwerking tussen mens en machine, groeit uw organisatie naar het volgende niveau.

Daarbij is actuele informatie onmisbaar in uw branche. Zoals inzicht in KPI’s, de planning op de werkvloer, de status van orders en een overzicht van storingen/knelpunten. Middels een overzichtelijk dashboard kunt u elk moment ingrijpen en bijsturen. Voor extra inzichten ontwikkelen we ook koppelingen met business intelligence, zoals Qlikview.

 

Neem contact op

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Vrijblijvend contact opnemen