Wij helpen bedrijven slimmer, sneller en efficiënter te laten werken door digitale innovatie.

Kom jij ons versterken?

Werken als front-ender, back-ender of UI/UX designer?

Vacatures >

Automatiseren door software te koppelen

Werkt u met meerdere softwarepakketten en denkt u vaak: kan dit nu niet anders? Handiger? Sneller? Beter? Het antwoord is: ja! Hoe meer er te beheren valt, hoe meer efficiency te halen is uit automatisering. Netzozeker kan dit oplossen door uw bestaande software te koppelen.  

Zet  vier medewerkers met elkaar aan tafel en de ergernis over IT of automatisering is nooit ver weg. De één klaagt over het extra werk dat dubbel invoeren van data met zich meebrengt, de ander ergert zich aan de onnodige fouten die ontstaan, de derde irriteert zich aan het gebrek aan controle en overzicht en de vierde is gefrustreerd dat deze extra handelingen veel tijd (dus geld) kost. Herkent u zich hierin? Netzozeker kan dit verhelpen door uw applicaties slim te koppelen. 

Processen automatiseren met slimme koppelingen

Soms gebruiken bedrijven wel meer dan 4 softwarepakketten die (deels) dezelfde data gebruiken, maar niet met elkaar communiceren. Dat wil echter niet zeggen dat u nieuwe (maatwerk)software hoeft te kopen. Een slimme koppeling tussen deze applicaties voor automatische gegevensuitwisseling kan een goede oplossing zijn. Ook in het geval dat pakketten niet meer ondersteund worden, door groei niet meer volledig aansluiten op bedrijfsprocessen of aangepast moeten worden voor de overgang naar de Smart industry. Koppelen bespaart kosten en werkt efficiënt. Ontdek ook het nut van software koppelingen met Netzozeker.    

5 extra voordelen van software koppelingen:

  • U raakt bestaande informatie niet kwijt.
  • Uw processen gaan automatisch, gegevens zijn altijd actueel
  • Minder repeterende handelingen, foutgevoeligheid gaat omlaag
  • U kunt ook in toekomst andere applicaties en functionaliteiten integreren
  • U bepaalt meer rendement uit samenwerkende applicaties

Vrijblijvend contact opnemen

Inventarisatie koppelen softwarepakketten

Het koppelen van uw software start met een inventarisatie van uw huidige softwarepakketten. We brengen met een business analyse de samenhang tussen de huidige processen en software in kaart. Welke data moet er waarom moeten worden uitgewisseld?  Hoe wordt de data nu geëxporteerd, waar zitten de bugs, is het nog veilig, is er een API (Application Programming Interface) beschikbaar? Ook bekijken we of de software aansluit op de wensen van uw business, er nieuwe functionaliteiten wenselijk zijn en natuurlijk hoe de ideale koppeling er uit ziet. Op basis hiervan krijgt u een concreet voorstel. Laat Netzozeker ook uw applicaties met elkaar integreren. Dan werkt u efficiënter dan ooit. Vraag een gratis adviesgesprek aan! 

Wat zijn veelgevraagde koppelingen?

Netzozeker heeft veel ervaring met het koppelen van bestaande softwarepakketten zoals ERP, HRM, CRM, boekhoudprogramma’s, facturatie, planningsoftware en tijdregistratietools. Zo koppelt Netzozeker vaak software voor het automatiseren van administratieve, financiële, logistieke, personeel- en productieprocessen. Ook voor het uitwisselen van gegevens met externe verkoopkanalen als resellers, affiliates, koppelingen met devices als PDA’s en ketenintegratie met leveranciers (o.a. track&trace en voorraadinformatie) kan een softwarekoppeling als linking pin fungeren.

Met of zonder API koppelen

Wij gebruiken diverse technieken om databases of softwarepakketten aan elkaar te koppelen. Veel pakketten beschikken hiervoor over een API (Application Programming Interface) die een veilige uitwisseling van data aan een ander systeem beschikbaar stelt. Voor oudere pakketten die geen API hebben zijn er andere slimme manieren om data te onttrekken uit het systeem. Microsoft Dynamics CRM online, Office 365, Afas en Exact zijn een aantal van onze favoriete programma’s hiervoor. Vanzelfsprekend zorgen wij ook voor beheer en onderhoud van software

Bel ons direct voor een vrijblijvend advies >

Verder praten? Neem contact met ons op

Of bel gewoon: 088-777 95 00